Dla rodziców

Jeśli rodzice zawczasu zadbają o właściwą higienę jamy ustnej swojego dziecka, będzie się ono cieszyło pięknym i zdrowym uśmiechem przez długie lata. Droga do pięknego uśmiechu i zdrowia zaczyna się od najmłodszych lat. Regularne kontrole u pedodonty, czyli dentysty dla dzieci dadzą pewność, że próchnica nie będzie miała szans się rozwinąć, nie zarażą się innych zębów. Rozwijająca się próchnica to bakterie paciorkowca, mogą one doprowadzić do poważnych infekcji górnych dróg oddechowych, problemów z nerkami, sercem czy układem pokarmowym, mogą być przyczyną nawet alergii. Dotyczy to również ludzi dorosłych. Nauka dobrych nawyków, oswojenie się z dentystą, miłe doświadczenia z bezbolesnego leczenia zębów lub miłych wizyt kontrolnych w dzieciństwie, powoduje, że dorosły już człowiek będzie długo cieszył się swoimi zdrowymi zębami i dobrym zdrowiem.

WIZYTA ADAPTACYJNA

Wizyta w naszej klinice jest dla dziecka ciekawym przeżyciem, a dziecko nie kojarzy dentysty z bólem i stresem. Wizyta powinna mieć miejsce odpowiednio wcześnie, zanim pojawią się potrzeby lecznicze.

ZĘBY MLECZNE

Zęby mleczne, odgrywają bardzo dużą rolę w czynności żucia pokarmów i rozwoju uzębienia i to stosunkowo długo, bo przez 10 lat. Powinny być one zachowane w jamie ustnej tak długo, jak tylko jest to możliwe

PROFILAKTYKA

Profilaktyka próchnicy u małych dzieci jest niezwykle ważna, powinno się o niej pamiętać już w pierwszych chwilach życia maluszka. Wyrzynające się pierwsze zęby mleczne dopiero mineralizują się i są bardzo wrażliwe na bakterie powodujące próchnicę.

ORTODONCJA

Jeżeli niepokoisz się o zgryz swojego dziecka, zęby są wychylone , nie stoją w szeregu lub nachodzą na siebie, pomiędzy zębami sa duże przerwy, górne siekacze zakrywają więcej niż połowę  zębów dolnych, ortodonta rozwieje wszelkie wątpliwości. Wadę można zdiagnozować i korygować już od 6 roku zycia dziecka.

Zadzwoń: tel. +48 516 940 400 lub